Get Adobe Flash player
Galéria véletlenkép
nkentes-nap-15
Eseménynaptár
április  2024
H K S C P S V
   
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30  
Szavazás

Miről olvasna szívesen?

  • Szexualitás (25%, 8 válasz)
  • Életmód (22%, 7 válasz)
  • Ifjúsági programok (19%, 6 válasz)
  • Fogyókúra (13%, 4 válasz)
  • Drogprevenció (13%, 4 válasz)
  • Civil hírek (9%, 3 válasz)
  • Dohányzás (0%, 0 válasz)

Válaszadók összesen: 14

Betöltés ... Betöltés ...

Szakmai beszámoló az elvégzett tevékenységről

 

Pályázati azonosító: TÁMOP-5.5.1.B.-11/2-2011-0033

Program címe: „Családi erőforrások növelése mentálhigiénés szemléletformálással”

Helyszín: Szolnok

Időpont: 2013. március 1.- 2013. június 31.

Szakmai megvalósító: Miért Ne Közhasznú Humán Szolgáltató Alapítvány

Célunk a célcsoport lelki egészségi állapotának és életminőségének javítása, fókuszálva arra, hogy mentálhigiénés szemléletformálással megnöveljük a családok meglévő és tartalék erőforrásait.

Mentálhigiénés segítő beszélgetés

Célunk volt, hogy a kliens a segítő közreműködésével értse meg saját érzéseit, lássa át élethelyzetét, és maga találja meg a megoldást a problémára. Tehát nem volt célunk a tanácsadás, rábeszélés vagy direkt problémamegoldás. A segítőnek az volt a feladata, hogy tájékozódás után, megismerve a kliense helyzetét, az érzelmek feltárására ösztönözze. A segítő kapcsolat a kliens és a segítő között bontakozik ki, programunk alatt 3 helyszínen folyt eddig ilyen fajta segítő kapcsolat. Ennek helyei Szandaszőlősi Általános Iskola, Műszaki Szakközép – és Szakiskola Pálfy – Vízügyi Tagintézmény, Sipos Orbán Szakiskola és Kollégium. A beszélgetés az iskola által felkínált meghatározott helyen zajlott, meghatározott ideig tartott, és a kliens által hozott témája van. Másképp zajlott a segítő beszélgetés a középiskolákban és az általános iskolában. De mindkét helyen feszültséget oldott maga a beszélgetés attól függetlenül, hogy a fiatal meg tudta fogalmazni problémáját, eltudta-e mondani érzéseit, avagy csak beszélt magáról, élethelyzetéről. Az iskolák nagyon együttműködőek voltak a programmal kapcsolatban, ahol lehetett segítették szakembereinket.

 Mentálhigiénés Mentor

 Célunk, hogy az iskola gyermekvédelmi felelősével való beszélgetés alapján az iskola mentálhigiénés szemléletét erősítsük. Módszerünk volt a beszélgetés, esetmegbeszélés, segítés, információk átadása. Helyszíne volt a II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola. A mentálhigiénés mentor és az iskola gyermekvédelmi felelőse között sikerült kiépíteni egy olyan jó szakmai kapcsolatot, amely a további munkák hatékonyságát megnöveli.

Kamasz fiataloknak szóló szemléletformáló foglalkozások

Célunk az önmagával, társaival, családjával és a természetes környezetével harmóniában élő, egészséges és felelősen cselekvő személyiség kialakítása. Eddig 2 osztályban zajlottak le a foglalkozások, vidám hangulatban, nondirektív-, kötetlen-, interaktív formában. Helyszíne volt a Szolnoki Műszaki Szakközép – és Szakiskola Pálfy – Vízügyi Tagintézmény. Az iskola nagyon együttműködő volt a programmal kapcsolatban, ahol lehetett segítette szakemberünket.

Családterápia/Intenzív konzultáció

Családterápia célja volt, hogy a családi működés, kommunikáció harmonikusabbá váljon, gyermeknevelési problémák és élethelyzetbeli nehézségek zökkenőmentes kezelése váljon lehetővé. A családi életciklus váltás nehézségeire való felkészítés által az átmenetre alternatíva készlettel rendelkezzenek a tagok. A családterápia nemcsak a már kialakult családi működési zavarokra fókuszált, hanem ezen zavarok, tünetek és betegségek soron következő generációra történő “átörökítésének” megelőzésében nyújtott segítséget. A családterápia segített a problémák okainak felderítésében, mégpedig a tüneteket hordozó egyénnel és annak családjával együttműködve. A szakember a családterápia során – a lehetőségekhez mérten – optimalizálta a családi rendszer működését: megváltoztatta az élmények átélésének minőségét, és ez által a család viselkedését. Személyes ismeretség és internetes hírelés által a program hamar megtalálta célcsoportját és a családokkal való munka hatékonyan folyik.

Családi életre nevelés, életmód csoport

Célcsoportja a Sipos Orbán Szakiskola és Kollégium diákjai. Célunk elérni, hogy a fiatalok egészséges életmóddal és harmonikus családi élettel kapcsolatos ismeretei, tapasztalatai mélyüljenek. Fejlődjön a diákok önismerete, önértékelése. A fiatalok tegyék magukévá az egészségmegőrző szemléletet. Csökkenjen a szexuális úton terjedő betegségek és a Művi abortuszok száma. A felnövekvő nemzedéknek legyen nagyobb esélye a kiegyensúlyozott házasságra és a boldog családi életre. A csoport szervezéséhez nagy segítséget kaptunk az iskolától. A szakemberünk hamar megtalálta a fiatalokkal a megfelelő „hangot”. Kialakított velük egy olyan személyes, bizalmi kapcsolatot, amely során a diákok mernek a szakemberhez fordulni bármilyen fennálló problémáikkal.

 

 Tanácsadás, a családi élettel, gyermekneveléssel összefüggő kérdésekben

 

 Konkrét célunk a fiatal családok megsegítése beszélgetéssel, információk átadásával a lelki egészség védelme érdekében. Tanácsadó szakemberünk a Szandaszőlősi Művelődési Ház külön irodájában beszélgetett a klienssel. A klienseket először felkereső tevékenységünk által hívtuk el személyes találkozóra, majd programunknak híre ment a „régi” kliensek által és sokan jelentkeztek személyesen nálunk, beszélgetést kérve.

 

Szülő csoportok felkészítése a konstruktív családi életvezetésre a mentális egészség megerősítése által

 

 Célunk volt az egészséges családi kommunikációban való segítségnyújtás, mely képessé teszi őket a harmonikus családi életvezetésre, valamint a csoporttagok eligazító, támogató forrásainak a növelése a deviáns irányba haladó hatásokkal szemben mentális egészségük növelése érdekében. A pályázati program keretében megtartott 2 csoportfoglalkozás 6 alkalomra épült. A csoportot interneten keresztül hirdettük meg, valamint személyes megkeresés által tettük vonzóvá. A csoportok tevékenysége követte a szakmai anyagban megadott tematikát, de teljesen a csoporttagok szükségleteire és igényeire épült. A csoporttagokból, már a csoportfoglalkozás folyamán kialakult egy megtartó közösség. Nagyon örültek, hogy megismerték egymást. Azóta is folyamatosan jeleznek felénk és újabb csoport indítását kérik.

Egyéni munkavállalási tanácsadás GYES-ről, GYED-ről részére:

Az egyéni tanácsadás célja, hogy a munkába visszatérni kívánó számára önbizalmának megerősítésével segítsen felmérni lehetőségeit és visszatéréshez vezető út nehézségeinek feltárása mellett a tanácskérő igényeinek megfelelő választ adjon. A tanácsadás a Gyes-en, Gyed-en lévő kismamák, munkaerő-piacra visszatérni készülő anyukákra fókuszált. Az egyéni tanácsadási folyamat a munkaerő-piacra visszatérni készülő anyukák esetében az egyéni sajátosságok mellett nagy hangsúlyt fektet a célcsoport sajátosságaira is. A hosszabb- rövidebb idő után a munka világába visszatérők számos sajátos problémával szembesülnek. A megszűnt munkahely, az átalakult munkahelyi viszonyok, az elavult ismeretek, az ismeretlen kollégákkal való együttműködés szükségessége, az alacsony önbizalom mind-mind többlet feszültséget eredményezhetnek a munkába visszatérni szándékozók számára. A tanácsadási folyamat eredményeként kialakított hipotézisek a napi valóságban is megmértetnek. A lehetséges választási irányok közül a célcsoporttag a számára legmegfelelőbb lehetőséget fogja választani. Az anya munkába való visszatérésének hatása a család mindennapjaira csak a tényleges munkába állást követően derül ki.  Azonban az ehhez szükséges változások, napi rutinok, kompromisszumok már a tanácsadás folyamata alatt feltárhatóak és tervezhetőek voltak.

Laktációs tanácsadás

Célunk volt az édesanyák segítése abban, hogy a nehézségeket áthidalva a szoptatás zökkenőmentesen folytatódhassák mindaddig, amíg azt az anya és a gyermek kölcsönösen kívánják. Az édesanyák örömmel vették a segítséget, sokan tanácstalanok voltak a szoptatással kapcsolatban. Az anyatejes táplálás sokuk szemében felértékelődött.

 

Hozzászólások lezárva.

Megszakítás